Proton Satria Neo R3 CPS RS Edition?

Posted: 12 Disember 2010 in automotif, LOTUS, PROTON, proton R3, proton Satria Neo, proton sport car

Satria Neo R3

Proton Satria Neo R3 CPS MERAH

Proton Satria Neo R3 CPS MERAH

 

Syarikat talaan Proton iaitu R3 dilihat sedang bersiap melancarkan model talaan terbaru mereka iaitu Satria Neo R3 CPS RS Edition tidak lama lagi. Spesifikasi tidak rasmi adalah seperti di bawah.

 

– 1.6 litre CamPro CPS daripada Satria Neo R3 Lotus Racing
– Outputs 145hp (108kW) @7,000rpm and 168Nm @ 5,000rpm.
– Color Metallic Red

 

Memang hebat model ini… adakah benar model ini ada dijual??

info dan gambar dari blog Sembang-auto

Komen-komen
  1. awak berkata:

    ho ho exciting

  2. […] info ini dari blog prodas.wordpress.com tadi. Menarik berita ini, dikatakan R3 bakal melancarkan versi terbaru Satria Neo CPS R3 RS […]

  3. prodas berkata:

    model ini akan dijual?? menurut info. yang diperoleh ikhabarkan juga hanya 70 unit sahaja bakal dikeluarkan, harga & bila pelancarannya masih belum dipastikan lagi. Kalau ada info kongsi2..hihi

  4. aku_R3 berkata:

    R3 akan lancarkan jentera terbaru mereka ini pada 12 janauari 2011.sama2 kita nantikan.tahniah kepada R3.

  5. aku_R3 berkata:

    yes warna merah akan lancar pada 12 januari 2011.tahniah kepada R3

  6. aku_R3 berkata:

    r3 juga ada membuat pakej kepada pembeli2 kenderaan baru proton.R3 semakin berkembang maju.tahniah R3

  7. aku_R3 berkata:

    yes.jika mitsubishi berbangga dengan raliart, toyota dengan TRD, nissan dengan NISMO maka proton pula berbangga dengan adanya R3.

  8. aku_R3 berkata:

    satria neo R3 dah buktikan sebelum ini menjuaari kelas B pada MME 2008.Waja R3 mendapat tempat ketiga kelas C pada MME 2005.Inspira R3 diharap dibangunkan oleh R3 untuk MME

  9. aku_R3 berkata:

    info terbaru dari R3.satria neo R3 RS akan dilancarkan pada bulan depan pulak.

  10. aku_R3 berkata:

    kat jepun dah lancar ke.

  11. aku_R3 berkata:

    28hb feb maka rasmilah jentera satria neo R3 RS ini.semoga menjadi barisan hadapan untuk jentera R3 selain Satria R3.Waja MME R3.Gen2 MME R3,Savvy R3,Tahniah R3.semoga berjaya dipersada sukan permotoran negara dengan tenaga kuta dari Tg Djan, Daryl Lam. dan Faizil Alang

Tinggalkan komen