Proton Persona dijadikan kereta Polis di UK..

Posted: 25 Disember 2010 in AUTO News, automotif, PROTON, proton persona

Negara luar seperti UK..mempercayai kemampuan kereta keluaran Proton sehingga menjadikan salah satu model Proton iaitu Persona sebagai kereta polis mereka… kenapa kita masih mempelekehkan model keluaran tempatan padahal kita di iktiraf di luar negara… gambar ini saya peroleh dari Flicks

Komen-komen
  1. fauzan berkata:

    mmm… cam tu ar citarasa majoriti rakyat m’sia, kehendak yg melampau… x tau nk bersyukur dgn apa yg ada:) sorry.

    cheers!

  2. adik berkata:

    malaysia plak nk pakai forte. ape lah..

    • wafaufa berkata:

      aku bukan nak kutok la kan aku sndiri pun guna proton jgk.Aku taw keta proton tu ok.Cuma yang aku tak puas hati tang harga je. Keta Proton kat luar negara lagi murah dari kat dalam negara.Knapa? Boleh ke bg taw aku? Dulu Korea mcm ni jgk. Keta jenama KIA di luar negara lebih murah berbanding dkat Korea sndiri. Tapi bermula tahun 2000 Korea dah ubah sistem keta KIA lebih murah di Korea berbanding yg di eksport ke negara lain. Knapa Proton xleh wat gitu? Harga keta proton Dah hampir sama dengan dengan keta import. Malah ada yang lebih mahal berbanding keta import..Aku nak taw kenapa?

      • prodas berkata:

        itu semua polisi percukaian di malaysia.. duti akses serta duti export serta import di negara2 lain berbeza… negara Malaysia adalah salah satu negara yg mengenakan cukai kenderaan yg tinggi… kalau salah tolong betolkan..

        • hairul berkata:

          dah la lebih murah, siap ada uk spec ngan malaysia spec, untuk uk spec, kualiti jaga bukan main, sampaikan saga 1st model yang di uk spec kan ada sunroof n seat height adjuster lagi, anak kera disusukan, anak sendiri pakai kereta cikai mahal

        • prodas berkata:

          nak buat camne.. dasar kerajaan begitu..humm.. nanti kita tunggu AP baru yg akan dikuatkuasa.. mungkin nanti cukai dapat dikurangkan

  3. nissan crazy berkata:

    Salute to proton… at last UK Police proud to use PROTON…..

  4. syah ccj berkata:

    i’m proud to be malaysian……finally foreign country use proton as the police car or the goverment car………proton i’ solute to u…..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s