Preveiw Perodua MYVI 2011 di KLIMS 2010

Posted: 4 Disember 2010 in AUTO News, automotif, concept car, KLIMS 2010, PERODUA, perodua Design, perodua MYVI
grill depan perodua myvi berwajah baru

grill depan perodua myvi berwajah baru

Perodua Myvi 2011

Perodua Myvi 2011

grill dan bumper depan perodua myvi berwajah baru
grill dan bumper depan perodua myvi berwajah baru
Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 at KLIMS 2010

Perodua Myvi 2011 pandangan belakang

Perodua Myvi 2011 pandangan belakang

baru sahaja saya pulang dari KLIMS 2010 … hampir 2 jam sahaja saya menghabiskan masa di booth perodua dan proton..

pameran KLIMS kali ini bagi saya perodua lebih menyerlah daripada proton kerana perodua menghasilkan model konsep lebih menarik dari proton. itu hanya pendapat saya lah. model kuning diatas adalah kemungkinan besar Myvi 2011 ..sebelum ini ada spyshoot yang menunjukkan model pengganti myvi ini… walau apa pn saya mengucap syabas kepada perodua.. berjaya mendesign lebih menarik berbanding model asal iaitu passo yang rekaan agak kekatakan… dengan language design baru dari perodua… saya harap perodua lebih berdaya maju pada masa hadapan…

perodua tidak akan memproduksikan model konsep “bezza” dan perodua tidak akan menghasilkan model sendiri 100% buatan sendiri selagi bernaung dibawah toyota. itu adalah jawapan yang saya peroleh setelah bertanya kepada designer perodua “bezza”… kaki tangan perodua di bahagian R&D semuanya mempunyai bakat yang hebat.. cuma polisi syarikat yang dikuasi oleh kuasa luar membuatkan perodua tidak dapat menghasilkan model sendiri.. walau apa pn syabas kepada PERODUA.. dalam SENYAP2 BERISI juga mereka ini.. teruskan usaha…

Persembahan slaid ini memerlukan JavaScript.


Komen-komen
  1. fauzan berkata:

    mmm… sy akan pergi ke KLIMS nie pada 8hb nie:) Perodua hanya pamer model konsep futeris BEZZA sahaja kn? Dari pengamatan saya, model nie agak inovatif gak cuma praktikal atau x saja. Booth proton pun ada model konsep gak kn? Tapi 5 series pahlawan tu semua dlm bentuk clay model lagi. dan rasanya model konsep nie x terlalu futuris dan acceptale utk produksi… mgkin kot sebab tu x menarik melainkan ada model EMAS kat situ. Rasanya fokus pameran kali nie pun lebih bertumpu kat model2 baru yg bakal masuk pasaran m’sia. tak banyak kereta konsep dari pengeluar kereta lain melainkan proton n perodua. Apa2 pun saya nk tengok sendiri model proton tuah n lotus esprit dan dikalangan 20 model proton yg di pamerkan melibatkan teknologi dan direction diorg selepas nie:)

    cheers!

  2. zaxk berkata:

    satu keter kuning dan satu bezza.. camane lebih menyerlah pulak ? dari pengamatan saya takder apa2 pun saya rasa. hihi.. pendpat je.

  3. zaxk berkata:

    dalam banyak2 keter konsep.. prodas minat plastik kuningh gak.. hihihi

  4. Yusuf berkata:

    lor.. adakah perodua dalam usaha untuk berdikari?…
    🙂
    apepon.. tunggu jelah..
    dalam video Bezza kat utube tuh doh sebot2 pasal RnD bagai.. smuge cepat jadi kenyataan..

  5. Yusuf berkata:

    meriahkan lagi industri automotif negara..

  6. hariz ameran berkata:

    bro,fb sy ade gambar blakang kete myvi baru nie.
    blakang dye berpetak sedikt.lampu pon dme gak.

  7. carlos77 berkata:

    lihat pada bentuk x ada apa2 yang baru panjang dan keluasan sama je ngan myvi cuma bumper dpn & blkg je yng lain sikit itu ke dinamakan pengganti myvi??????

    • prodas berkata:

      untuk maklumat anda. Perodua myvi akan datang adalah berdasarkan Dahaitsu Passo yang baru. jadi ia ada sedikit perbezaan dengan myvi lama… nak tahu tunggu dan lihat sahaja nanti!!!

  8. yob berkata:

    A’AH GUA DAH TGK..BLEH TAHAN..

  9. faris123 berkata:

    pembetulan prodas…DAHAITSU BOON or TOYOTA PASSO ok….

Tinggalkan komen