Arkib untuk 4 April 2010

saya terpanggil untuk membuat post ini setelah membaca komen BRO ABUHASSAN pada  22 Mac 2010 untuk  membincangkan…kenape proton membezakan keluaran kualit domestk dan export..??

ini petikan dari bro ABUHASSAN

“Azman, yang ni aku sokong, kalau boleh kualiti kereta domestik & eksport perlu sama. Jangan ada double standard. Gambar exora siam aku takada, tapi gambar exora kat singapore aku ada, cuba klik link kat bawak & klik setiap imej. Cuba tengok kemasan exora tu.”

tq kerana bagi link..gambar PROTON  EXORA singapura.. saya uplod kn di sini..

petikan dari bro samsuri

Komen oleh samsuri on 4 April 2010 12:43 am

Bro prismo,
Pasal apa proton yang pasang kat siam, singapore & indon spec berbeza? Harga lebih kurang dengan yang jual kat malaysia. Siapa protect siapa ni? Proton protect pengguna luar ke?

Kalau rajin turun singapore @ siam try tengok interior exora diorang. Kalau korang tak rasa tertipu memang korang ada semangat patriotik yang tinggi terhadap kenderaan nasiuonal. Syabas..

Kalau yang tak berkesempatan pegi singapore try survey showroom kat singapore http://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_photos.php?CarCode=10742&CUR=2#P

dgn ini saya berjaya copy dan kongsikan dengan anda semua….. adakkah patut proton membezakan kualiti domestik dan export….??

saya rasa ini tidak adil.. ape pandangan anda????kemasan dalaman EXORA SINGA pura jauh 80% lebih kemas dari yg dijual di MALAYSIA… sebab saya adalah pemilik exora… saya rasa ini sungguh tidak adil… proton sepatutnye mementingkan kualiti kemasan di dalam negara juga….. saya kesal dgn itu. harap proton selepas ini tidak membeza-bezakan kualiti kemasan domestik dan export…