Proton Saga Facelift or LOGAN?

Posted: 24 November 2010 in automotif, PROTON, proton saga

saya lihat2 di internet ..tiba2 terjumpa sebijik kereta yg namanya Logan.. yang seiras seperti SAGA baru… siapa tiru siapa?? atau ini hanya kebetulan… dan sesiapa tahu LOGAN itu kereta keluaran negara apa?? lihat gambar dibawah.. sama tak??

kereta LOGAN

kereta LOGAN

Saga Baru 2010

Saga Baru 2010

sama tak???

dan anda pernah terlihat tak dulu di video R&D proton.. ada clay model saga ini… ni gambarnya

clay model saga facelift2

clay model saga facelift2

Komen-komen
  1. AD berkata:

    alamak..mmg hampir sama..adushhh..baru nak bangga ngan model saga ni tp ade lak kembar..hehe nasib baik headlamp proton lebih mantap..

  2. ad berkata:

    yup..tiptop..tp harap nnti kejutan lebih lagi utk persona r dgn design language yg beridentitikan proton yg tiada pada model luar yg lain..xsbr tunggu spyshot2 or claymodel persona r

    • knoxx berkata:

      aku sanggup tgu persona R.kalu cantik aku beli, kalu x aku sambar inspira.

      Bab kereta aku tgk aspek “cantik mata memandang je..” performance belakang kira.

      Nak bawa laju2 pun kena speedtrap pastu roadtax & insuran pun tinggi..

    • prodas berkata:

      tunggu kemunculan claymodel persona r di KLIMS 2010

  3. kekitaan berkata:

    renault logan adalah produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania.

    dah lama dah sebelum saga lagik, persamaan antara kereta itu di mana2 boleh dilihat.. kecualilah kalau kita nak buat kereta besayap… itu mungkin berlainan dari yg lain.

  4. frossonice berkata:

    Logan ni anak syarikat Dacia yang juga anak syarikat Renault. Dacia Logan yang dalam gambar ini rasanya base kereta Renault, bukan Proton. Tengok dari depan memang sama tapi spesifikasi memang jauh beza.

    Sekarang Dacia lebih glamer dengan Dacia Sandero dan Duster. Itu pun sebab James May (Top Gear) adalah peminat Dacia.

  5. Matt berkata:

    Asal dr spesies Renault…Logan nie kete “LCC” Low Cost Car..untuk market INDIA…kalau kt asia tenggara “LCC” nie…cth: kete Toyota Vios @ dugung tue…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s