savvy scetch by zack hakimi

Posted: 28 Disember 2009 in automotif, PROTON, proton savvy
savvy scetch.bmp

savvy scetch.bmp

di atas ini… scetch dr hakimi… bagi pendapat anda…

Komen-komen
  1. zack_keyme988 berkata:

    huhuhu..maafla x brapa cun..handfree je lukisan tu..x gune geometri set pon…

  2. campromania berkata:

    macam neo 4 pintu la..🙂

  3. zack_keyme988 berkata:

    emm..cuma imignasi sy je campromania…

    ade lg yg lain…

  4. prodas berkata:

    hahh beto gak campro….hahah

  5. zack_keyme988 berkata:

    ade lg yg lain..nant sy bagi k??..tp sumany freehand lukisan..huhuhu

  6. fauzan berkata:

    🙂 cantik

  7. zack_keyme988 berkata:

    thnx fauzan…ala..biasa ja…

  8. fauzan berkata:

    hehe…pasni bleh ar plak zack sketch yg 3d plak!🙂

  9. zack_keyme988 berkata:

    hahaha..yg 3d tu spoil ckit…huhuu

  10. fauzan berkata:

    tak cuba tak tau. dah cuba..haaa… baru tahu!!🙂 dulu pun saya cam tu gak.:)

    cheers!

  11. zack_keyme988 berkata:

    oo..ok..hehehehe….

  12. prodas berkata:

    hahah ok buat tol2..hahaha kasi gempak.hahha

  13. zack_keyme988 berkata:

    insyallah….

  14. zack_keyme988 berkata:

    coming soon…all new sedan….

  15. g-mie berkata:

    wah.. zack ni geng baru eak kt sini..??? sbelum ni kami dh bnyk “main conteng” nie.. pasni buat laa lagi sketch2 yg gmpak, n kongsikn dgn kami kt sini.. hehe..

    bro.. savvy kamu ni OK.. cuma, ciri2 satria neo tu masih ada.. (hehe, saya prnah buat gak savvy dgn design neo.. haha~ http://auto-akasia.blogspot.com/2009/09/photoshopped-saga-hatchback-cps.html)
    nnti, buat laa savvy dgn NEW design.. sbb rata2 malaysian x brape suka dgn design savvy (pd saya, savvy tu comel.. start model AMT design lbh cntik b’bnding kluaran awalnya dlu..)

    bro prodas.. saya baru je buat design utk saga & persona.. singgah2 le comment.. hehe.. (http://auto-akasia.blogspot.com/2009/12/rekabentuk-new-persona-saga.html)

  16. azrai berkata:

    Proton hanya akan keluarkan kereta yang boleh mass volume marketing sahaja bermula daripada sekarang. Sebab tu core products dia Saga, Persona, Exora. Gen-2 stop, Waja tahun lepas lagi dah berhenti keluar (kilang Waja dah jadi kilang Exora di Shah Alam), Neo last la. Model-model yang tak berapa laris akan Proton JV dengan company lain untuk jimat kos. Sebab tu Waja baru (ada cakap nama dia Impian nanti) gunakan platform lancer.

  17. azrai berkata:

    Proton hanya akan keluarkan kereta yang boleh mass volume marketing sahaja bermula daripada sekarang. Sebab tu core products dia Saga, Persona, Exora. Gen-2 stop, Waja tahun lepas lagi dah berhenti keluar (kilang Waja dah jadi kilang Exora di Shah Alam), Neo last la, Savvy pun sama. Model-model yang tak berapa laris akan Proton JV dengan company lain untuk jimat kos. Sebab tu Waja baru (ada cakap nama dia Impian nanti) gunakan platform lancer.

  18. zack_keyme988 berkata:

    biar jelas disini..proton hanya menggunakan PLATFORM lancer shj..bukn rebadge lancer itu…
    satu perkara yang perlu dijelaskan…
    menurut sumber sebagai pertukaran, proton membrikan platform persona kpd mitsu untuk mreka bngunkan model baru…

  19. g-mie berkata:

    adeh.. bnyk sngt info.. smpai keliru..
    ada kata Waja 2010 ni rebadge Lancer, ade kata guna platform.. huhu.. mana 1 laa ni eak.. DSZ xnk kongsi2 info ke kt kami di sini.. hehe.. pd saya, p’gunaan platform lbh baik dr rebadge.. jd kat situ, kita boleh lihat hasil tgn org2 proton.. mnurut sumber yg saya p’oleh pun, Waja ni guna platform je.. mgkin ya laa kot..

    sbagai ptukaran, ada yg mngatakan platform persona & exora akan digunakn oleh mitsu.. tggu je laa eak..

    stakat ni.. ape prancangan keluaran Proton..??
    awal tahun 2010 – Persona facelift..
    lepas raya 2010 – Waja / Impian (Lancer platform)..
    2011 – Perdana replacement..
    2012 – All New Persona..
    btul ke..???

  20. Macam ini pon nak letak kat sini.. Aduhai.. Blog ni bagus, sbb tulis perkembangan semasa.. tapi, kadang2 banyak benda2 yang mcm ni.. tak da dapat tambah info ape2.. cuba baca komen dari azrai dan g-mie.. maybe prodas boleh buat ulasan ke pasal ape yang diperkatakan.. lg bagus..

  21. fauzan berkata:

    aduhai… en bilik sebelah, isu utama blog nie memang ar berkenaan info2 terkini ttg industri automatif negara. Tapi tak salah saya rasa kalau sikit2 ada isu2 sketch design pengkarya yang tak bertauliah cam kiter nie menunjukkan bakat dan ekspresi masing2 berkenaan syarikat kereta nasional yg dibanggakan tu. Yg tak de bakat pun nak cuba bleh kan bro prodas? … kalau rasa tak relevant dgn citarasa tu, no need to comment. Semangat give n take serta toleransi adalah lebih penting disamping mendapat dan berkongsi info2 terkini…

    my 2 cents.

    cheers!

  22. farghmee berkata:

    @ en. bilik sebelah,
    sy follow web ni lama dh.
    kalu sy minat, sy komen.
    kalu sy xminat, sy tgk je🙂

  23. campromania berkata:

    yg penting blog ni bagi ruang kat diaorg ni keluarkan kreativiti & idea masing2…ada gak tempat nak tonjolkan bakat daripada tersimpan terus je..betul x?🙂

  24. nudin berkata:

    lepas raya ke..aduhai lmbet lagi sgt22
    ade x hampa baca interview eng proton masa launch exora kt indon?
    eng proton kata diorg just tunggu direction dr management je klau nk unveil model jenis hatchback menggunakn platform exora..
    itu je hint yg dpt.. wallahualam

  25. azrai berkata:

    DSZ dah cakap kat Berita harian Waja baru rebadged Lancer. Tukar lampu, bumper, dashboard + ada parts2 local vendor yang produced. Engine pula 1.8l. Jadi lancer GT still on sales la sebab 2.0l. Di Singapore ada lancer GLS 1.5l.

  26. zack_keyme988 berkata:

    oh..betul ka azrai???

  27. azrai berkata:

    Betul. hari tu ada baca. Nanti jumpa link kawan post sini.

  28. g-mie berkata:

    pd saya.. mngenengahkn idea sketch2 cmni, adlh usaha yg baik.. wlupun kami ni BUKAN laa designer / plukis professional.. namun dgn cara ‘persembahan’ di blog2 sperti ini, setidak2nya kita dpt lihat CITARASA rakyat malaysia t’hadap rekaan yg harus diketengahkn oleh Proton/Perodua utk memastikan kepuasan pelanggannya.. hehe..

    lagipun, drpd buat aktiviti yg ntah hape2.. kn ke sronok main conteng2 nie.. hehe.. dpt gak kita lihat hasil tgn rakan2 kita.. mane laa tahu, skill yg boleh ditingkatkn mdatangkan REZEKI.. ye x..?? jeng3..

    so, kembali ke isu Waja tu..
    saya rasa apa yg dinyatakan oleh DSZ lebih tepat kot.. tapi xtau laa kalau2 DSZ nk buat kejutan pd kita.. hehe… ckp nk rebadge.. tp dia kua kn sebijik waja yg super duper punya.. yg mampu mnyaingi rekabentuk lancer yg sedia ada.. huhu~

  29. En.Bilik Sebelah berkata:

    kepada fauzan dan farghmee, aku bukan nak kondem ke ape ke.. kalau nak lukis tu, ok.. tingkatkan kreativiti.. tapi, aku tgk, tak banyak sgt yang dapat.. benda ni, kat mana2 pun ada.. siap rendering guna komputer lagi.. lg pun, sketch kereta savvy.. yang dah ada.. serupa macam tekap je.. kalau buat design terbaru, maybe la aku salute skit.. lg pun, nice try la.. *kalau tak boleh kene komen negative, jgn masuk dalam blog*

    Buat farghmee, aku pun dah lama masuk prodas blog ni.. sbb tu la aku tau apa isi dia.. aku cuma, nak blog mcm ni, setanding mcm paultan blog yang terkenal.. orang cari2 sbb nak info2 terbaru dan lain dari yang lain.. niat aku baik,ok?

    Kalau rasa komen aku ni keras sgt sampai terasa, aku dahulukan dengan mintak maaf ok..

  30. fauzan berkata:

    hehe… relaks ar bro. Isu nie tak besar mana pun. Kalau rasa nak baca, baca la, nak komen… silakan, tak berkenan…takyah komen. Mgkin bagi bro yang tak minat kat sketch2 nie, rasa tak de apa info yg dapat, tapi bagi mereka yng ada minat nie,,, lots of info diorang dapat; idea, skill, motivation, knowledge, teknik, konsep dll.

    .. err.. bukan setakat komen negetif, kalau komen yg kritis tak leh terima pun, tak yah gak masuk blog..🙂

    Saya pun nak minta maaf kalau ada ketidak puasan hati di atas komentar saya selama nie. Masing2 ada pendapat n pendirian masing, tak salah utk dilontarkan dlm blog mcm nie. Cuma terpulang kat empunya diri nak terima atau tidak.

    hehe…nak wish gak tahun baru…. Selamat tahun baru 2010!🙂

    Salam sayang n cheers!

  31. farghmee berkata:

    TQ en.bilik sebelah🙂

    mmg bagus kalu nk blog ni sehebat paultan drp segi isi.
    tp drp segi mengomen, mana2 blog pn sama😛

    mmg cantik “rendering” tu, lebih2 lg kalu org professional yg buat.
    tp yg buat kt sini bknnye pro, tp amatur.
    kalu amatur, kita komen la cara amatur.
    jgn “bunuh” rasa ingin tahu para amatur.
    misalnye, layakkah kita komen budak kecil yg nyanyi “twinkle2 little star” “pitching”nye lari?

    aku mmg terasa sbb kdg2 aku pn hantar sketch kt sini.
    sketch aku pn bukannye cantik2 pn.
    aku hantar sbb nk kongsi pendapat.
    biarlah xde rendering komputer sbb aku mmgnye xtau buat sume tu.
    designing bknnye keje professional aku.

    mula2 tekap, lama2 bolehla melakar sendiri🙂

    ada org pernah kata aku ni suka “pulang buah paku buah keras”.
    sorry terkasar bahasa sbb:
    *kalau tak boleh kene komen negative, jgn masuk dalam blog*

  32. zack_keyme988 berkata:

    x ape..nanti sy akn wat dsign yg lbih fresh….

  33. zack_keyme988 berkata:

    x pe la farghmee…

    biar la ap org nk kata…..kita kna trus maju khadapn…pedulikan ap org kata…

    kita x mampu memuaskn semua pihak…kan farghmee/??

  34. g-mie berkata:

    oOppss..
    ape pun, kite2 kt sini harap.. lepas ni x jadi isu2 cmni lagi eak.. mungkin, bro prodas belum mnerima info2 terkini utk dimuatkn dlm blog beliau.. jadi dgn ade nye sketch ni, ade laa input sket.. wlupun x bnyk.. jd saya hrp bro yg mbuat sketch dpt buat design yg tbaik.. OK..?

    k.. saya pun minta maaf laa klu cr saya komen di sini ade buat mane2 pihak rase x syok je.. eak.. bro prodas.. ape brita terkini..?? spyshots utk waja.. persona enhancement..?? hehe..

  35. ali berkata:

    sekurangnya-kurang en zack sudi share ngan kita semua. bro zack, teruskan berkarya.

  36. prodas berkata:

    huuh wahh!!!!! ape khabar semua…… sy sudah lama tidak update blog saya…. sekarang sy akan serah kan pengurusan blog kepada anak saya…… maaflah kepada semua…. sy harap kepada bro fauzan,campro,zack,g-mie,fraghmee,azrai, n sesiape….sahaja… tidak dilupa en bilik sebelah…. terimakasih kerana mengunjungi blog saya..dan menyokong blog saya…..

    saya mengharapkan blog ini bakal menjadi webside paultan…. tetapi mungkin telalu jauh lg….

    so….selepas ini sy akan menyerahkn pengurusan blog sy kepada anak saya…. dan sy akan memberi dan mencari info2 yg terbaru tentang automotif tempatan… sy bizi awal2 thun ini kerana pengurusan guru….. so anak sy akan ambil alih…sy akan didik anak saya… sy harap BRO2 semua memberikan sokongan kepada blog ini dan anak saya……

    dengan ini saya mahu meminta maaf kepada sesiapa sahaja yg tak terbalas komen anda semua…..rasenye belm terlambat saya nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2010!!!!!!!!!!heheheheh

  37. campromania berkata:

    nanti dah x bz melawat2 la blog2 jiran2 yg lain gak ye..hehehe…

  38. prodas berkata:

    ok bro campro !!!!

  39. giler proton berkata:

    dr segi design ak hase lebih kepada satria… savvy bru x kot.. bg ak savvy identitinya kat dpan ng lampu daun dye.. kalu leh dpn kasi tegak cam savvy kira menten r.. lampu konsep tu dah smart.. blkng yg neo utk savvy dah seswai cma tkr balik jd lampu daun savvy.. huh i like..

    nak tya platform ng badge tu ap?? ak belajaq x gne plak istilah tu.. mould dye ke??

  40. NRU133 berkata:

    savvy terbaik bro..cuma part tu kurang sikit..so far da banyak..hehehe
    bro..lukisan anda nampak mcm neo la..heheh..tapi so far ok la tu..good job..rajin anda lukis..hehehe

  41. thnx bro NRU133..

    jenguk2 la ke blog kite ye,….

  42. zamgombak berkata:

    balik2 keta kontot…balik2 keta kontot… proton tanak kuar design baru keta Putra ker? kalau kuar sok harap2 design la cun2 sikit ala2 mustang ker.. bosan skang ni malaysia asik kuar keta kontot jer…

  43. prodas berkata:

    hummm sekmen kereta konton masih popular di malaysia in..hihih mungkin akan datang kereta sport..

Tinggalkan Jawapan

