prodas kompac car

Posted: 16 Oktober 2009 in automotif, PRoDaS, PRoDas DEsign

hahah di sini sy mahu tunjukkan bakat mencuba2 buat kereta berbentuk 3D…….

walaupn tak seberapa pandai…sy akan cuba sikit2…heheheh

dibawah ini gambaran awal lakaran sy…..

prodas mini car

prodas mini car

sy cuba2 lakar….. ini lakaran awal…. nantikan penambahbaikkan…model mini car in..hehhehe…

ini adalah lakaran model ke-3 prodas……

bagilah pendapat anda….. ini juga percubaan ke-2 sy lukis berbentuk 3D menggunakan tangan…..

dibawah ini sy baru buat….. pandangan sisi….

pandangan sisi

pandangan sisi

Image004

Image002

ini baru gambar sisi…huuuh dh cuba nak buat 3D…belum2 pandai lg… tak pa… sy teruskan mencuba…. bg pandangan anda…

‘;;;;

sebentar tadi ..chaku mengajar sy bagaimana mahu buat 3D iaitu bermula buat rangka….. so saya cuba… dan ini adalah hasilny…..

ini lakaran 3D kali ke 3 saya…..

bg pendapat anda….

percubaan ke-3 sy buat 3D.....

percubaan ke-3 sy buat 3D.....

prodas kompak SUV

prodas kompak SUV

lakaran awal

lakaran awal

lakaran final

lakaran final

awal dan akhir

awal dan akhir

sekarang sy sudah habiskan mendesign…heheh kalau boleh bro chaku redesign balik n buatrendering…bolehh????

nak gambar besar klik gambar bwah ini

Komen-komen
  1. pulge berkata:

    Cikgu prodas, design dah ok tapi boleh diperbaiki lagi. Sy cadangkan nak lukis secara 3D mulakan dari melukis roda dulu. Atau pun lampu depan. Saya ada jgk lukis kereta tapi takde scanner nak letak kt internet.

  2. prodas berkata:

    hehehe sy cuba2 buat 3D…..

  3. prodas berkata:

    imegnasi gabuangan kompak car ngan SUV!!!!!!

  4. chaku berkata:

    saya ade email bro prodas

  5. prodas berkata:

    ok…chaku…..sy akan cuba… bermula dari rangka….. tq bagi sy tunjuk ajar..hihihii

  6. campromania berkata:

    dah nampak improvement..bagus2..xsabar nak tengok final dia nanti..

  7. prodas berkata:

    ok..hampir final….tapi kalau chaku dapat renderkn lg best…

  8. g-mie berkata:

    cubaan yg bro buat (utk 3D) dah ada kemajuan, insya Allah lama2 nanti mesti GEMPAK..!! saya dulu pun, bukan reti mana.. cam kartun je.. biasanya untuk ambil sudut yang ngam, saya akan buat rujukan pada gambar2 kereta.. (wallpaper kereta, tak kisah laa kereta apa, janji sudut yang diberikan tu cantik..)..

    kemudian, saya suka mulakan dari grill ke bahagian lampu.. lepas tu slow2 saya create cermin depan dan sisi.. terus ke bahagian rangka.. tapi sketch tu tak boleh terang2, kena halus je tangan m’hayun tu.. hehe, kalau cam tak OK saya padam laa mana2 yang patut.. pastu buat laaa sampai lebam..

    saya suka pada cubaan bro yang ke 3.. cam Toyota Estima.. cantik..

  9. prodas berkata:

    hahah tq bro…. 2 lah sy nak buat kompak car… sekali tgk macam mpv estima lak.. huhuu… nak repair…dah malas…so biarlah..hehehehe huhuhuhu

  10. Chaku berkata:

    Sa akan buat tutorial sketching.saya bkan xnk re-sketchkan.tp bg saya,lebih baik saya ajar korang sketch dr saya sketchkn. At least akan dtg, anda sume xperlu brgntung pd saya.tp janji ttp janji,memandang sy dh janji nk renderkn satu lukisan bro prodas.saya akan tunaikn,tp bila tu belum tau lg.

  11. prodas berkata:

    ok bro Chaku…saya tak kisah….heheh bila 2 pn boleh…ok bro tq…

  12. slamba berkata:

    bro2 kat sini smua bagus2… artwork bro ni cun gak ah…. bgi aku la pmulaan lakaran atau baru2 nak blja mlukis kete ni… aku ambik satu model pic kete yg mna2 aku suka… pastu cuba lukis balik… pmulaan masih tak jdi… cuba2 dan cuba aku rasa n cara tu la pmulaan lakaran strusnya

  13. prodas berkata:

    ohhhh///campromania sy dah tgk…. nic pic>>>>>

    slamba>>> ok tq..sy akan terus mencuba……tq bg saya tunjuk ajar…….hahahh

  14. adambahaha berkata:

    saya nie x de la pandai sangat sketching kete nie……buat plan bangunan pandai la, kalau korang gune autoCAD.mesti lagi cantik hasilnye…pe-pe pon caya la…..korang design kete 2.GEMPAK habis.

  15. muhammad shafiq ismail berkata:

    asslamualaikum…
    sy dh perbaiki lulisan idea awk…
    mcm ner nk uplode drwing sy nie…
    kalu nk tgk .. nie email sy..
    monsters_ale@yahoo.com

  16. Firdaus berkata:

    salams,

    biasakan diri dgn basic platform/base drawing dulu..then bila perspective n proportion dah elok baru g on detailing such as fender ke..knob pintu tu ke..

    anyway keep on practicing and insyallah akan improve😀

  17. prodas berkata:

    salam… bro tq.. boleh hantar ke emel saya??/
    mahnprodas_afiq92@yahoo.com

  18. zack_keyme988 berkata:

    afiq..sy ad scetch savvy sambungan yang hari itu….

  19. prodas berkata:

    ok boleh lh bagi kepada emel sy>>>

  20. yuszaeem berkata:

    1 malaysia kpade [ prodas] …saye ada mendesign sebuah model rekaan saya…ia seakan sekelas dgn suzuki swift…tapi ,itu khas untuk proton…jika x kebaratan sila dtg ke facebook saya yg x seberapa…ia akan dipamerkan pada 27.8.2010..

  21. cool berkata:

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too great. I really like what you have acquired here, really like what you are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it sensible. I cant wait to read much more from you. This is really a terrific web site.

  22. Raja Aideel Aiman berkata:

    Dpan tu dah okey,cume kene ubah skit sbb dh mcm lampu alza,bumper,tingkap smue okey.tapi,klaw ikot pandangan sisi tu,yg kat blakang tu mcm terangkat skit,but,good job

Tinggalkan Jawapan

